תקנון בית הספר

לפניכם ה"שולחן ערוך" של בית הספר- תיכון דתי עתיד ראש-העין.

הקובץ מכיל את מבנה עקרונות פעולתו החינוכיים והארגוניים של בית הספר, ואת הפירוט המלא של סדריו ונהליו. הקובץ מיועד לשימושם של סגל בית-הספר, התלמידים וההורים ולכל מי שנמצא בקשר עם בית הספר.

השתדלנו להגיש את החומר בצורה בהירה וידידותית, ואנו מקווים כי הוא יהיה לכם לעזר רב.

מבנה הלימודים בבית הספר

בית-הספר תיכון דתי עתיד פועל ככל המוסדות הדתיים אשר שמו להם מטרה לחנך את תלמידיהם לאהבת תורה ויראת שמים, כשלצד ערכים אלו דואגים ההנהלה וצוות ההוראה להרחבת אופקים בתחומים כלליים ולהכנה לבגרות בשאר המקצועות. כמאמר חז"ל  "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ". (מסכת אבות)

בראש בית הספר עומד המנהל מר רונן לוזון, אשר מתווה את דרכו של בית-הספר. לצידו עומדים צוות הניהול  המחנכים וצוות ההוראה, הפועלים רבות למען קידום תלמידי ביה"ס.

המפגש עם המחנכים במשך שעות היום, הפעילות החברתית המתקיימת בליווי תמידי של המחנך והשיחות האישיות בין המחנכים לתלמידים, באים ליצור אווירה חמימה של בית, המושתת על ערכים של תורה, דרך ארץ, מוסר, ציונות ואהבת העם והארץ.

תחילת יום הלימודים: בשעה 7:40 בתפילת שחרית.

 

סיום יום הלימודים:   כל יום בין השעות:   13:35- 15:25

                            יום שישי:               בשעה  11:50

כאבן מאבני היסוד של מסגרת הלימודים העיונית, יוצאים תלמידנו מפעם לפעם לפעילות חברתית במסגרת כיתתית או בית ספרית. פעילות זו היא חלק ממערך כולל של שהותנו

בבית-הספר והיא באה להעשיר בדרכים אחרות את עולמם של תלמידנו.

לימודי הגמרא וההלכה

 

חלקו של היום מוקדש ללימוד גמרא וההלכה האקטואלית.

לימוד הגמרא הוא אבן מאבני היסוד החשובים ביותר בבניית עולם הערכים שלנו.

תוך כדי לימוד הגמרא נפתח בפנינו צוהר למפגש עם דמויותיהם המופלאות של התנאים והאמוראים, שהיו סמל ומופת לחיים של אהבת תורה ויראת שמים, כשהם שלובים וקשורים בקשר אמיץ של דאגה לזולת ושיתוף עם הכלל.

המפגש המופלא עם חז"ל יוצר בנו תשתית טובה ויסודות נכונים לקיום האדם והחברה.

  • תוכנית הלימודים בגמרא בנויה על מודל של נושאים והספק של חומר לימודי המתוכננים לכל שכבה ושכבה. תוכנית זו בנויה בצורה מודולרית, המקנה בסיס איתן ומקיף של תחומי ידע, המאפשרים לתלמיד, שמגיע לכיתה י' לגשת למבחן בגרות בתלמוד בהיקף של 1 יח"ל, כחלק מ 5 יחידות לימוד בסוף כיתה י"ב.
  • את לימודי הגמרא מרכז מורה שבאחריותו לעמוד על הספק החומר הלימוד של  הכיתות והשכבות, וללוות את המחנכים בכל הקשור לשיטות ההוראה, נושאים חדשים וצרכים מתבקשים.
  • לימוד הגמרא נחשב למקצוע קשה הדורש חשיבה מופשטת. ללא התמדה בשיעורים והכנת שעורי בית בעזרת מחנך הכיתה יקשה על התלמיד להבין את השיעור, דבר שייצור פערים עצומים. תלמיד שיתקשה בלימוד יופנה ע"י מחנך הכיתה לתגבור. בנוסף ללימוד הגמרא יקדיש המחנך חלק מהזמן ללימוד ההלכות היום יומיות, עיון בפ"ש, חגים, ומוסר.
  •  

לימודים כללים

הלימודים הכלליים מכוונים את התלמיד לבגרות עיונית מלאה בהיקף 28-35 יחידות  לימוד.

בחינות הבגרות החיצוניות מתחילות בכיתה י"א לפי הפירוט הבא:

בכיתה י' נבחנים בבחינות בגרות פנימיות ובהערכות חלופיות מגוונות.

       
   
     
 
       
       

מעורבות חברתית

תלמידי החטיבה העליונה מחוייבים בשעות התנדבות  כתנאי לקבלת תעודת בגרות.

כיתה י- 60 שעות אישיות 9 קבוצתיות

יא 30 שעות אישיות 21 קבוצתית

יב- 30 שעות קבוצתית

לקבלת תעודת בגרות חברתית התלמיד יתנדב 180 שעות הפרוסות על פני שלוש שנים.

אי השלמת השעות במעורבות החברתית מעכבת תעודת בגרות.

 

מבנה הכיתות

אנו עושים את מירב המאמצים לתת תשומת לב לכל תלמיד ותלמיד. סבורים אנו, שע"י טיפול  פרטני ויחס אישי ניתן להגיע להישגים, ולכן כיתות בית-ספר מאכלסות ברובן בין 20-30 תלמידים בכיתה, למעט מקרים מיוחדים.

הלימודים בכיתות ז'-ט' הם במסגרת כיתות-האם למעט מקצועות אנגלית ומתמטיקה, כפי שיפורט בהמשך. בכיתות י'-י"ב, בנוסף למסגרת הקיימת של כיתות-האם, מתקיימת חלוקת לקבוצות לימוד עפ"י מסלול בחירה שבחר התלמיד ואושר ע"י ההנהלה.

שנת הלימודים מחולקת לשתי מחציות וארבעה רבעונים. הערכת הישגי התלמידים מתקיימת ארבע פעמים בשנה: בסוף המחצית ובסוף כל רבעון. ההערכה הינה על הישגים לימודיים, על פעילות התנדבותית בחברה ובקהילה, הערכת התנהגות, ויחס ללימודים.

בסוף כל מחצית מקבל התלמיד תעודה, אשר בה באים לידי ביטוי התנהגותו והישגיו הלימודיים. בסוף רבעון מקבל התלמיד גליון הערכה, ומתקיימת שיחת הערכה ביום ההורים.

מטרת השיחה למסור הערכה על השגי התלמיד וללבן את דרכי קידומו.

 

הקבצות במתמטיקה ובאנגלית

בית-הספר שואף לתת לכל תלמיד את היכולת למצות את כישוריו והעדפותיו הלימודיות. לשם כך ישנה הסללה בין התלמידים בין קבוצות מתקדמות ומצטיינות ובין קבוצות איטיות יותר.

החלוקה נעשית על פי שיקול אישי של היכרות התלמיד, כישוריו והישגיו ובעיקר השקעתו ורצינותו לגבי הלמידה, ככל שמתקדמים לבחינות הבגרות ישנו צורך לדייק יותר את שיבוץ התלמיד בקבוצה המתאימה.

מעבר מקבוצה  אחת לקבוצה אחרת

מעבר בין קבוצות ייעשה לאחר דיון ענייני פדגוגי שיקח בחשבון את יכול התלמיד והצלחתו בקבוצה החדשה.

מעבר מהקבצה חזקה להקבצה חלשה

מעבר מהקבצה חזקה להקבצה חלשה מתקיים פעמיים בשנה, בסוף המחצית ובסוף השנה.

תלמיד, שקיבל ציון נמוך מ-55 בהקבצה החזקה, יעבור ללמוד במחצית שלאחר-מכן בקבוצה חלשה.

לאחר חג החנוכה של כיתה י"א לא יתאפשר שינוי בין קבוצות הלימוד למעט אישור מנהל.

מסלול השוחרים והמכללה התורנית טכנולוגית

בביה"ס קיימת תוכנית "פלדה כחולה" של חיל האוויר.

במהלך כיתה ח' ולאחר מבחני כניסה תלמיד שיימצא מתאים להשתלב בתוכנית זו יוכל להצטרף. ההצטרפות לתוכנית ויציאה ממנה מותנת באישור סגל ביה"ס וחיל האויר. היציאה תתאפשר רק בסוף שנה"ל. היתרונות של התוכנית ושאר הפרטים יפורסמו בכל שנה סמוך למועד הרישום לתוכנית.

כהמשך ישיר של תוכנית זו ישנה אפשרות לבוגר כיתה י"ב להמשיך את לימודיו במכללה התורנית טכנולוגית בבית הספר.

פרטים מלאים ימסרו בכל שנה סמוך למועד הרישום.

 

 

זכויות וחובות התלמיד

זכויות התלמיד:

  • תלמיד, ככל אזרח במדינת ישראל, זכאי לשמירת פרטיותו.
  • אין למורה או לכל גורם אחר בבית-הספר הזכות להשפיל תלמיד.
  • תלמיד זכאי במסגרת הכיתתית להיות מיוצג במועצת תלמידים.
  • תלמיד זכאי להשמיע את עמדתו בצורה מכובדת בכל הקשור לנעשה בבית-הספר.

מבחנים:

  1. תלמיד זכאי לדעת את חומר הבחינה שלושה ימים לפני מועד הבחינה.
  2. אין להשתמש במבחן/בוחן כאמצעי ענישה.
  3. בחינות יבדקו בצורה הוגנת וימסרו לתלמיד באופן אישי, לא יאוחר משבועיים מיום הבחינה.
  4. תלמיד רשאי לערער על ציון הבחינה בפני המורה הבוחן ולאחר מכן בפני רכז המקצוע.
  5. אין לערוך מבחן באותו מקצוע, כל עוד לא הוחזר המבחן הקודם.
  6. בוחן יתקיים על שתי פגישות אחרונות לא יאוחר משבוע לאחור, ובתנאים מתאימים.
  7. המבחנים יתקיימו באווירה נינוחה ובתנאים מתאימים.

 

חובות התלמידים:

תקנון זה נועד להאיר את דרכנו בזמן לימודנו ולדעת את זכויותינו וחובותינו כתלמידים. תקנון זה אינו מתיימר להכיל בתוכו את כל הכללים ואת כל הפרטים. כל התנהגות דורשת התייחסות אישית ובהתאם לנסיבות. בדרכנו החינוכית כבני תורה אנו הולכים וצועדים במסילות התורה המאירה את דרכנו, ובטוחנו שאם נתמיד בדרך זו, תקנון זה יישמר וייושם על ידינו.

תפילה:

תפילת השחרית בציבור בבית הספר,  היא אחת מנקודות האור הרבות הקיימות בבית הספר. התפילה מתנהלת בצורה רגועה ואחידה כיאה לבית ספר דתי. התלמיד מתבקש להגיע לבית הספר עד לשעה 7:40 ולהיכנס לבית הכנסת. התלמיד מתבקש להתעטף בטלית ותפילין ולהיות מוכן לתפילה שמתחילה בשעה 7:45. ישנו ערך רב לתפילה בציבור ולכן חשובה מאוד האחידות שבתפילה. ישנם חלקים בתפילה בהם מתבקש התלמיד לעמוד, גם אם סיים את תפילתו.

בסיום התפילה יתן אחד המחנכים דבר תורה קצר העוסק בנושאים שונים. חליצת התפילין והטלית ייעשו רק לאחר סיום דבר התורה. עם סיום התפילה יש להזדרז ולעלות לכיתה לתחילת יום הלימודים.

 בזמן התפילה על התלמידים להימצא בבית-הכנסת ולא בכל מקום אחר.

 תלמיד המאחר לתפילה יירשם ויידרש לפעול בהתאם להנחיות הניתנות לו לפי כמות האיחורים     שאסף לחובתו בשבוע הנוכחי ובתקופה הסמוכה הקודמת. האיחורים מחולקים לאיחור קטן = הגעה עד השעה 8:00, ואיחור גדול = עד השעה 8:30. תלמיד שצבר שני איחורים גדולים, או 3 קטנים באותו השבוע לא יוכל להצטרף ליום הלימודים. כמו כן תלמיד שהגיע לאחר השעה 8:30 ללא סיבה המצדיקה זאת בעיני ההנהלה לא יוכל להצטרף ליום הלימודים.

 

 

 

 

 

מהלך השיעור:

עם הישמע הצלצול על התלמיד להיכנס לכיתה ולהכין את עצמו לשיעור ע"י סידור מקומו, נקיון סביבתו והוצאת ספרי הלימוד מהתיק.

כשהמורה נכנס לכיתה, על תלמידי הכיתה לחלוק לו כבוד ולעמוד בשקט עד לפתיחת דבריו של המורה. אין לפנות למורה בזמן שהוא נכנס לכיתה בפניות אישיות, הדבר מעכב את פתיחת השיעור ופוגע בכיתה כולה. מחובת התלמיד לפנות עצמו מכל דבר העשוי לעקב את למידתו או להפריע למהלך השיעור.

פלאפונים:

חל איסור חמור להשתמש בכל דרך שהיא במכשיר הטלפון הנייד במהלך יום הלימודים. מחובת התלמיד להעביר את הטלפון למצב שקט או לכבותו, בזמן השיעור הפלאפון יהיה בתיק, אם הוציא התלמיד את הפלאפון מהכיס או מהתיק הוא יילקח ע"י המורה ויועבר להנהלה ויוחזר רק להוריו בפעם הראשונה, בפעם השניה המכשיר ימסר רק לאחר 3 ימים.  אם סרב התלמיד לתת את הפלאפון למורה – הוא יוחרם למשך 3 ימים.

חל איסור להטעין את הפלאפון בזמן השיעור.

 

עמידה בזמנים:

תלמיד שייכנס לאחר כניסת המורה לכיתה, יירשם כמאחר.

עד – 15 דקות – המורה יחליט על תגובה בהתאם לראות עיניו (לא כולל הוצאה מהכיתה).

מ – 15  דקות ומעלה התלמיד יושעה  עד לפגישה עם ההורים.

תהליך הטיפול בתלמיד המאחר ייעשה לאחר השיעור ע"י המורה.

אכילה ושתיה במהלך השיעור:

נקבע כי במהלך השיעור הפרונטלי הראשון המתקיים מייד לאחר התפילה ינתנו כ 10 דקות לארוחת הבקר. בכל יתר השיעורים לא תורשה האכילה.

איסור חבישת כובע בכיתה.

אין לשבת בכיתה עם כובע.

 

הפרעות במהלך השיעור:

הפרעה רגילה – 2 הפרעות ראשונות יסתפק המורה בהתראה, בפעם ה – 3 תוטל על התלמיד עבודה, מכאן ואילך יידוע הורים והנהלה.

 הפרעה "הורסת שיעור" – במקרה של הפרעה "הורסת שיעור" ניתן להזעיק את אחד המנהלים, או הבאת  התלמיד ע"י המורה למנהל בליווי מכתב צהוב המסביר את אשר ארע. המנהל יבדוק את המקרה ויפעל בהתאם להנחיות ההנהלה ויתעד את המכתב בתיק האישי של התלמיד. המורה המקצועי מתבקש לשלוח צילום של המכתב הצהוב להורים בסוף יום הלימודים. במידה וההפרעות גובלות בזלזול ובחוסר קבלת מרות התלמיד יישלח לביתו מלווה במכתב השעיה ובדרישה מההורים ליצירת קשר עם המורה.

בכל מקרה חל איסור חמור להוצאת תלמיד מהכיתה במהלך השיעור.        

תלמיד שצבר 3 מכתבים צהובים יושעה והוריו יוזמנו לשיחה .

 

העדרות ושיחרורים:

נוכחות מלאה בבית-הספר הינה תנאי הכרחי להצלחה בלימודים. תלמיד, הנעדר מיום לימודים, צריך להצטייד באישור הורים, המעיד על סיבת העדרותו. את האישור יש לתת למחנך הכיתה.

תלמיד, אשר בכוונתו להעדר מיום לימודים או מחלקו, עליו להמציא אישור הורים לכך. את אישור ההורים יש להפנות למחנך הכיתה, והמחנך הוא זה שיקבע האם התלמיד משוחרר או לא.

אם המחנך לא נמצא יש לפנות לאחד מהגורמים הבאים: מנהל בית-הספר, או מזכירה.

תלמיד, הנעדר משיעור ללא אישור, יושעה מלימודים עד לקיום פגישת בירור של ההורים עם המנהל.

אין להיעדר משיעור לצורך פעילות הקשורה בבית-הספר ללא אישור של מחנך הכיתה.

מחלות:

תלמיד שאינו  חש בטוב במהלך יום הלימודים יפנה למחנך הכיתה, או למזכירות בית- ספר. הגורם אליו פנה התלמיד ינחה את התלמיד ויורה לו מה עליו לעשות. ברוב המקרים, התלמיד ידרש ליצור קשר טלפוני עם הוריו ורק בידיעת ההורים ואישורם ישוחרר התלמיד מבית-הספר.

תלמיד שנפצע חלילה, בזמן הלימודים, בשלב ראשון יטופל ע"י מגישי עזרה ראשונה וחובשים הנמצאים בבית-הספר, בשלב שני מזכירות בית-הספר תיצור קשר עם הוריו, על מנת שיבואו לקחתו להמשך טיפול. חובת המשך הטיפול הרפואי הינה על ההורים.

 

דאגה לחבר חולה:

על חברי הכיתה לדאוג לתלמיד הנעדר מבית-הספר ע"י יצירת קשר עימו בביתו ומתן שעורי-בית.

במקרה של העדרות ממושכת מן הראוי לבקרו בביתו.

 

איחור לבית הספר:

יום הלימודים נפתח בשעה 7:40 בהתארגנות לתפילה. התלמידים מתבקשים להקפיד על זמן זה, על מנת להתחיל את היום בצורה טובה. תלמיד שהגיע לבית הספר במהלך התפילה או לאחר סיומה עליו לגשת למזכירות בית הספר ולוודא את זכאותו להשתתף ביום הלימודים. רק אישור בכתב מהמזכירות מאפשר את ההשתתפות ביום הלימודים.

 

ציוד לימודי:

התלמידים מתבקשים להכין את המערכת ליום הלימודים עוד בערב הקודם, ולהיות בטוחים שיש להם את כל הנדרש. לא תהיה כל פשרה בנושא הציוד הלימודי. תלמיד המגיע לכיתה ללא הציוד המתאים, מקרין חוסר רצינות, ומהווה מכשול לכל הכיתה. במקרים חריגים ניתן לפנות ליועצת ומחנך הכיתה על מנת למצוא פתרון הולם לבעיה.

שיעורי בית:

שיעורי בית נועדו לתרגל את הנלמד בכיתה ולהיערך לשיעור הבא. אי עשיית שעורי בית פוגעת בידיעות התלמיד בתחום הנלמד, ותגרור הישגים נמוכים במבחנים, וציון נמוך יותר במחצית. יש להתמיד ולהכין שעורי בית בצורה מסודרת. כחלק משינוי ושיפור הרגלי הלמידה, כל תלמיד חייב לקבוע לעצמו זמן קבוע בערב, בו הוא יושב ומתמסר ללימודים בהכנת שיעורי הבית ובחזרה על החומר הנלמד. את שעורי בית יש להכין במחברת או בחוברת עבודה ולא על גבי ספר הלימוד. היעדרות משיעור, מכל סיבה שהיא, אינה פוטרת מחובת הכנת שעורי בית.

שעורי בית הניתנים בכיתה הם חלק ניכר ממרכבי הציון בתעודה.

טוהר הבחינות:

כתלמידי בית-הספר וכבני תורה אנו מחוייבים לאמת. גם כאשר האמת  יקרה ומחירה כבד, אין שווה לה בשום ערך שבעולם. תלמידי בית-הספר מתבקשים לנהוג ביושר במהלך הבחינות.

כל מקרה, שיעורר חשד, יגרום לפסילת בחינותיהם של כל הנוגעים בדבר.

מבחנים:

המבחנים יתקיימו עפ"י לוח המבחנים שיחולק בתחילת כל רבעון. לוח זה קבוע ואינו ניתן לשינוי ללא אישור מנהל החטיבה. חובת המורה להודיע על חומר המבחן עד 3 ימים לפני המבחן. לדוגמה: אם המבחן ביום שלישי בשבוע ניתן להודיע על חומר הבחינה עד ליום שישי שבשבוע הקודם. על התלמיד ללמוד למבחן ולהכין עצמו כראוי.

במהלך המבחן יש לשמור ולהקפיד על "טוהר הבחינות". תלמיד שייחשד על ידי המורה באי קיום "טוהר הבחינות" בחינתו תיפסק, והנושא יועבר לבירור וטיפול מחנך הכיתה.

תלמיד הנעדר ממבחן עליו לפעול עפ"י הנקודות הבאות:

  • לקבל אישור ממחנך הכיתה על העדרות מוצדקת.
  • לפנות למורה המקצועי תוך שבוע ממועד הבחינה ולתאם איתו תאריך למבחן (מותנה בפניות המורה לנושא).
  • לגשת למבחן ביום שנקבע.

תלמיד הנעדר ממבחן ציונו יהיה 10 מתוך 100. עם השלמת המבחן יתוקן הציון בהתאם.

תלמיד הנעדר מיום לימודים לא יורשה להופיע לשעת הבחינה בלבד, אא"כ אושר הדבר ע"י מחנך הכיתה.

 

בחנים:

ניתן לקיים בחנים ללא הגבלה, כל עוד הבוחן בודק את החומר הנלמד בשני השיעורים הקודמים.

משקל הבוחן ביחס למבחן יהיה 50% ואורכו לא יעלה על 20 דקות. תלמיד הנעדר מבוחן לא יוכל להשלימו, והעדרות זו לא תחושב בממוצע הציונים.

 

חינוך חברתי וטיולים:

כפי שנכתב בפתיחה לחוברת זו, הצוות החינוכי של בית הספר, שם לעצמו כמטרה חינוכית את נושא החינוך החברתי ותכניו כמטרה עליונה למימוש.

רכז החינוך החברתי בשילוב עם מחנך הכיתה אחראים על בניית תכנית חברתית איכותית ומהנה המשלבת ימי טיול, הרצאות, הצגות ומופעים, טיול שנתי, שבתון, מוזאונים וימי כייף. התכנית בנויה על מהלך שש שנתי, על מנת לחשוף את התלמיד למירב המקומות והנושאים בכל זמן שהותו בבית הספר.

התשלום לחינוך החברתי:

במהלך חופשת הקיץ יישלח פירוט התשלומים למסגרת החינוך החברתי לשנת הלימודים הקרובה. תמחור הפעילות נעשה על בסיס השתתפות מלאה של כלל התלמידים, ולכן המחיר הוא מוזל.

ההורים מתבקשים לפנות בהקדם האפשרי למזכירות בית הספר ולהסדיר את התשלומים לפעילות החברתית. חובת ההורה היא להסדיר את התשלומים סמוך לפתיחת שנת הלימודים. ניתן לפרוס את התשלום ל-4 תשלומים חודשיים רצופים. הורים המבקשים הנחה או מלגה מתבקשים להגיש את בקשתם בטופס המיוחד לכך.

תלמיד שהוריו לא הסדירו את תשלום הפעילות או שלחובתם ישנה יתרת תשלום הן בתשלומי חובה והן בפעילות קודמת שטרם שולמה, לא יורשה לצאת לפעילות חוץ בית ספרית.

 

קיצור יום לימודים:

תוכנית הלימודים תתקיים אי"ה עפ"י מערכת השעות, כפי שתחולק לתלמידים בתחילת השנה. לעיתים יש צורך בשחרור מוקדם של התלמידים בעקבות פעילות חברתית, פעילות בית-ספרית או  כשמורה חסר ולא נמצא מורה מחליף. בכל מקרה, שחרור התלמידים לא ייעשה לפני השעה 11:50. ברוב המקרים לא ניתן להודיע מראש על שחרור התלמידים מוקדם מהמתוכנן. נבקשכם להיות ערוכים למציאות זו.

תלבושת והופעה:

התלבושת בבית-הספר נקבעת עפ"י הקו החינוכי הדתי של בית-הספר. הופעת התלמיד ותלבושתו משפיעות רבות על האווירה ולכן ניתן להן דגש רב.

מכנסיים– על התלמיד להגיע לבית-הספר כשהוא לבוש במכנסיים ארוכים בכל ימות השנה. בשיעורי חינוך גופני יחליף התלמיד את מכנסיו הארוכים בתלבושת ספורט. אין להסתובב בבית-הספר במכנסים קרועים, במכנסים עם גזרה נמוכה או במכנס שאינו הולם את הרוח החינוכית במוסד.

חולצות-  תלבושת בי"ס בלבד בקיץ ובחורף.

הנעלה –  אין לבוא לביה"ס בכפכפים ובנעלי בית.

 

שיעור חנ"ג :

שיעור חנ"ג מתקיימים לרוב בתוך שטח בית-הספר ולעיתים אף מחוצה לו, בזמן השיעור המתנהל מחוץ לבית-הספר יש להקפיד ולהישמע להוראות המורה. חריגה ממסלול הריצה ומהפעילות שהוגדרה על ידי המורה תיחשב כעבירת בטיחות.

לשיעור החינוך הגופני יש להופיע בתלבושת ספורט מלאה: חולצת טריקו (לא גופיה), מכנסיים קצרים ונעלי ספורט.

 

 

תספורת:

יש להקפיד על תספורת ההולמת את תלמידי החינוך הדתי. השיער יהיה לא ארוך ולא קצר מידי, אין להסתפר בתספורת "מדרגה", אין לצבוע את השיער או לחמצנו בכל שלב שהוא מימות השנה.

תספורת שאינה תואמת את נהלי בית-הספר לא מאפשר למידה בשום צורה (גם לא ע"י כובע), לעיתים ישלח התלמיד הבייתה עד ששערו יצמח בהתאם לדרישות.

 

כבוד הזולת:

תלמידי בית-הספר מתבקשים להתנהג בכבוד כלפי כל אדם, חברים, תלמידי בית הספר וצוות בית הספר.

 

חדרי השירותים:

חדרי השירותים ונקיונם מעידים על הליכותינו כבני תורה, יש לשמור על נקיונם ושלמותם. חדרי השירותים משרתים תלמידים רבים, ואי שמירה על הנקיון פוגעת בחבריך ובשאר התלמידים. מועצת התלמידים בשיתוף הנהלת בית-הספר תמצא את הדרך לכוון את התלמידים לאחריות אישית ובוגרת בתחום זה.

 

תורנות חצר:

כחלק מחובות השהייה בבית הספר ועל פי חוזר מנכ"ל, התלמיד ידרש לבצע תורנות נקיון בחצר. קביעת התוכנית ואזור הנקיון יקבע ע"י אב הבית.

אלימות:

אנו מקפידים בבית ספרינו לשמור על אווירה רגועה ומשפחתית לכל אורך יום הלימודים ומעבר לו. כלל הצוות שם לו למטרה לטפל בכל מקרה הגובל באלימות מילולית ופיזית. צוות המחנכים והמורים, היועצות והמנהל מקדישים זמן רב לשיחות עם התלמידים מדי יום ביומו על מנת לחנכם לדרך הישר, וללמדם דרכי התמודדות ופתירת מחלוקות בדרך נכונה. עם זאת ישנם מקרים הדורשים ענישה על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. תלמיד שיתנהג בצורה אלימה יצטרך להיות מורחק מהחברה על מנת שיוכל לבדוק את מעשיו ולתקנם. ההתנהגות הנדרשת מהתלמיד נכונה כלפי כל תלמיד אחר הלומד בבית הספר וכלפי כל איש צוות העובד בבית הספר או הבא מטעמו.

עישון ושתיה:

הצוות החינוכי יפעל בכל דרך על מנת להסביר לתלמידים את הסכנה שיש בכל סוג של התמכרות. ישנו רכז בית ספרי לנושא ההתמכרויות שתפקידו לבנות תכנית שנתית העוסקת בנושא. על פי תקנון בית הספר לא יורשו עישון ושתיית אלכוהול בכל פעילות ובכל מסגרת בית ספרית, כולל באיזור הציבורי העירוני הגובל עם גדר בית הספר.

תלמידים מהחט"ע המעשנים באישור הוריהם יפנו למנהל בית הספר למציאת פתרון.

שמירה על רכוש בית-הספר:

רכוש בית-הספר הינו רכוש הציבור ונועד לשימוש התלמידים והמורים, לכן על התלמיד לשמור עליו כעל רכושו.  האחריות על חדר הכיתה וציודה היא כיתתית.

תלמידי הכיתה מחוייבים לשמור על נקיון הכיתה בכל מהלך שעות היום. בסוף היום יש לדאוג להרים את הכסאות על השולחן. על תורני הכיתה לוודא שבסוף יום הלימודים הכיתה נשארת מסודרת ונקייה מניירות וליכלוך. תלמיד שיתנהג בצורה אלימה כלפי רכוש בית הספר: חבטת דלת הכיתה, זריקת כסא או שולחן וכו', ייחשב לו הדבר כמעשה אלימות לכל דבר.

רכוש אישי:

יש להימנע מהבאת סכומי כסף או חפצים יקרי ערך לבית-הספר, הנהלת בית-הספר תעשה כמיטב יכולתה למנוע גניבות, אך אין ההנהלה אחראית לכסף או חפצים אישיים הנמצאים בשטח ביה"ס. תלמיד, שייתפס במעשה גניבה, יינקטו כלפיו אמצעים חינוכיים ומשמעתיים. יחד עם זאת אנו מצפים לשיתוף פעולה מצד התלמידים בהשגחה על רכושם ורכוש חבריהם, מאחר והם הנפגעים העיקריים.

בטחון ובטיחות:

יש לגלות עירנות לחפץ חשוד ולכל תופעה חריגה, ולהודיע מיד לאחראי על הבטחון, לשומר ולהנהלה.

אין לעזוב את שטח בית-הספר במהלך יום הלימודים ללא אישור. אין הנהלת בית-הספר אחראית לבטחונו או לבטיחותו של תלמיד המפר הוראה זו. חל איסור חמור לטפס מעל הגדרות על מנת להיכנס לשטח בית-הספר או לצאת ממנו. הכניסה והיציאה מבית הספר ייעשו אך ורק דרך השער הראשי בביקורת של שומר בית הספר. המעוניין להשתחרר מוקדם יותר, ימציא אישור בכתב מההורים וימסור אותו למחנך.

בדיקת אחות:

בכיתות ז'-ח' מתקיימות במהלך השנה מספר בדיקות וחיסונים בהתאם להוראת משרד הבריאות. בדיקת התלמיד והטיפול בו יעשו בבית הספר במקום שערוך ומוכן לבדיקות אלו כפי שמתבקש מהוראות משה"ח  ומשרד הבריאות.

 

שהייה באזור משרדי המזכירות וחדר המורים :

התלמידים מתבקשים לא להסתובב בזמן ההפסקות באזור משרדי המזכירות וחדר המורים, הדבר פוגע קשות בעבודת צוות בית-הספר. דלת סגורה פירושה איסור כניסה ואין לפותחה ללא אישור. ניתן לפנות לצוות ההנהלה בכל דבר, אם כי עדיף להפנות בקשות אישיות למחנך הכיתה תחילה.

בכל מקרה אין להיכנס לחדר ריק ואין להפריע למזכירות בעבודתן.

בברכת שנת לימודים פורייה!